Godkjent av Trygg e-Handel
Ekspert kundeservice
Enestående anmeldelser
Menu

Kjøpsbetingelser

Våre salgsbetingelser

Her kan du gjør deg kjent med salgsbetingelsene til Globaltools.no som gjelder når du handler i vår nettbutikk.

 

Generelt

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

For å kunne handle på www.globaltools.no må du ha fylt 18 år.

  1. Parter

«Selger» er: Globaltools.no.

Informasjon om Globaltools.no:

- Org.nr. 915 140 149

- Postadresse (merk ingen salg eller lager på adressen):

Global tools ApS

C/O KGH Accountancy & VAT Services

Isebakkeveien 25

1788 Halden

Returadresse:

Globaltools.no

Postboks 19,

4855 Froland

- Telefon til kundeservice/ selger: 69 67 69 79, e-post: info@globaltools.

«Selger» blir i det følgende benevnt «vi», «oss» eller «Selger». Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt «du», «deg», «din» eller «ditt».

 

Handle i nettbutikken

Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett.

  1. Orienter deg om produktene
  2. Velg ønsket produkt
  3. Legg i handlekurv
  4. Velg forsendelse og betalingsmåte
  5. Kontroll av bestillingen
  6. Bekreft din bestilling og aksept av salgsvilkårene
  7. Motta ordrebekreftelse

Din bestilling

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Selger sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Vi tar også forbehold om retten til å annullere din bestilling, samt å ikke opprettholde våre kundegarantier som følge av force majeure. Dette foreligger dersom det ikke er mulig å oppfylle avtalevilkårene. Dette kan skyldes ekstraordinære omstendigheter og hendelser som Globaltools.no ikke har kunnet forutse som krig, ekstraordinære naturbegivenheter, brann, streik og pandemi.

Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. Dersom varen er sendt fra vårt lager må du benytte angreretten din.

Dersom du ønsker å ringe oss kan du ta kontakt med på telefon 69 67 69 79,.

Priser Online/ Showrom

I begrenset omfang finnes det mulighet for å komme og handle i vårt showrom i Danmark.

Noen av våre online-priser er lavere enn prisene du får om du kommer og handler direkte fra vårt showrom. Årsaken til dette er at vi sparer omkostninger når du bestiller selv online.

Betaling

Ved spørsmål om betaling kan du kontakte oss på 69 67 69 79.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, m.m.

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Hvis du bruker betalingskort eller direktebank som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og levering er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.

Forhåndsbetaling
Som hovedregel betales alle bestillinger hos oss forskuddsvis uansett om man er privatperson eller bedrift.

Forhåndsbetaling via bankoverføring til Globaltools bankkonto: Ved å velge bankoverførsel har du mulighet å forhåndsbetalte igjennom en bankoverførsel, vennligst bemerk her, at vi sender ikke varene før vi har registeret betaling. Danske Bank - Norge Konto: 8601 5509246

 

Levering og forsinkelse

Globaltools benytter både pakkedistributør og speditør. Ved mindre varer opp til ca. 35 kg. vil pakkedistributør som utgangspunkt benyttes, eventuelle større varer som for eksempel paller leveres med speditør. Globaltools.no avgjør alene hvilken fraktmetode som skal anvendes til den gjeldende forsendelse. Noen av våre forsendelser sendes via våre leverandører. Det vil typisk være med en speditør. På grunn av dette, er det ikke alle forsendelser, vi er i stand til å spore direkte hos oss.

Til utleveringssted

Pakken din sendes til det utleveringsstedet som ligger nærmest den adressen du oppga under bestillingen. Du får en melding (via SMS eller e-post) når pakken har ankommet utleveringsstedet. Hvis pakken din veier mer enn 35 kg, kan den ikke sendes til et utleveringssted, men må leveres hjem til deg.

Forsendelse til Svalbard og Jan Mayen.

Globaltools.no sender til Svalbard og Jan Mayen, ta direkte kontakt med kundeservice for avtale om fraktpriser og leveringsmuligheter.

Fraktkostnad

Fraktkostnad blir beregnet ut fra vekt og om ordren skal leveres til privat eller bedrift. Små pakker under 20 kg kan levers både til utleveringssted (post i butikk), til hjemmeadressen og til bedrift. For varer mellom 20-35 kg til private leveres på hjemmeadressen. Det er mulighet å velge at pakken blir satt uten signatur. For oppdatert fraktkostnad vennligst se adressesiden hvor det blir regnet inn automatisk.

 

Fraktkostnad ved levering på adressen

Ved varer på mer enn 35 kg blir det regnet som palle. Her varierer prisen i forhold til vekt og hvor mye det fyller på en pall. Merk at paller til private kan ha lengre leveringstid da det skal avtales nærmere med sjåføren pga evt behov for lasterampe o.l. Siden du skal bli kontaktet for å avtale leveringstid, er det viktig at du har oppgitt korrekt kontaktinformasjon ved kjøp av varen. Er mottakeren en bedrift, gjøres leveringen til gateplan eller lasterampe.

Siden du skal bli kontaktet for å avtale leveringstid, er det viktig at du har oppgitt korrekt kontaktinformasjon ved kjøp av varen.  Er mottakeren en bedrift, gjøres leveringen til gateplan eller lasterampe.

Leveringstid

Leveringstiden varierer, men normalt vil det ta 7-12 hverdager på alle varer som er på lager. Vi sender varer fra lageret tirsdager og fredager. Merk at bestillinger med mange varer sendes samlet eller varer som skal leveres til avsidesliggende steder, kan ta lengre tid. Du kan spore pakken din via sporingsnummeret du får i en e-post når pakken er sendt fra oss. Det kan gå opp til 48 timer (hverdager) innen din pakke kan spores.  Merk at det ikke er alle pakker som kan spores.

Dersom varen ikke er på lager ved produsent, vil du få en mail med forventet leveringstid fra oss. Du gis mulighet for å heve kjøpet på dette tidspunkt, dersom du ikke ønsker å vente. Ved forsinket levering over 14 dager, hvis ikke annet er avtalt, har du muligheten for å heve kjøpet.

Ved forsendelse til Svalbard eller Jan Mayer, er ikke angitt leveringstid gjeldene. Og prisen for frakten høyre, en angitt i ved bestilling via nettbutikk, forhør deg med vår kundeservice evt på fraktprisen før du bestiller. Til Svalbard og andre momsfritatte, har vi mulighet for å fratrekke momsen på faktura

Alle produkter på GlobalTools.no leveres mot kredittkort- eller forhåndsbetaling til vår konto i Danske bank. Kontonummer: 8601 5509246

Leveringstidene gjelder for bestillinger mottatt på hverdager (Mandag - Fredag). Produktene sendes så snart som mulig eller etter avtale, basert på tilgjengelighet. Produkter betalt via bankoverførsel, blir sendt når pengene er overført til kontoen over. Kredittkortbetaling trekkes på dagen når produktene blir sendt.

Skal jeg betale toll når jeg handler hos Globaltools?

Globaltools er et norsk firma med norsk organisasjonsnummer. Du skal ikke betale toll på varene du kjøper hos oss. Du betaler norsk moms når du handler hos oss. Det vil ikke komme ekstra kostnader på varer bestilt og betalt på globaltols.no

 

 

Når du tar imot varene

Forsendelser må signeres når de hentes ut på utleveringsstedet. Den som bestillingen er adressert til, må derfor også hente den ut. Husk å ta med deg legitimasjon.

Ditt ansvar når du tar imot varene

Vær oppmerksom på at det er du som har ansvaret for varene når du har signert leveringskvitteringen. Hvis emballasjen ser ut til å være skadet, skal du ikke ta imot pakken. Du har ansvaret for å kontrollere varene og oppdage eventuelle feil, og du skal gi oss beskjed om eventuelle reklamasjoner. Dette ansvaret påvirker ikke dine juridiske rettigheter eller din rett til erstatning.

Vi står for transportrisikoen til deg. Hvis pakken er skadet ved avhenting, anbefaler vi at du straks reklamerer det til oss. Hvis du oppdager skaden først når du har kommet hjem, så ber vi deg om å ta kontakt med oss. Skader som oppdages etter levering ved oppakking av varen (skjult skade), må rapporteres senest 7 kalenderdager etter mottak av varen. Send bilder og eller video som dokumentasjon.

 

 

Annullering

 

Merk at om du vil annullere et kjøp som ennå ikke har blitt sendt til deg - ta direkte kontakt på epost info@globaltools.no, via telefon 69 67 69 79 eller chat.

Du kan også benytte deg av: Klikk her for å gå til standard – angrerettskjema

 

 

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Feil og mangler ved varen ved mottakelse skal meddeles til Globaltools innen 14 dager.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss. Kunden oppfordres på det sterkeste til å legge ved en utdypende forklaring og bilder vedrørende produktets feil eller mangler i forbindelse reklamasjonen, da unnlatelse av dette kan bety en forlengelse av behandlingstiden.

Det reklameres ved å kontakte Globaltools kundeservice med bilder, beskrivelse og evt video til email: Info@globaltools.no

I overensstemmelse med forbrukerkjøpslovens regler ytes du som forbruker 24 måneders reklamasjonsrett på alle varer (for varer med begrenset levetid er reklamasjonsretten din begrenset til den holdbarhetsdato som er normal for den pågjeldende vare). Skulle varen mot forventning gå i stykker under reklamasjonsperioden betyr reklamasjonsretten at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag på prisen, avhengig av den konkrete situasjon er dette naturligvis betinget av at reklamasjonen er berettiget. I tilfeller av en berettiget reklamasjon henvises det til forbrukerkjøpsloven §27.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfeil, håndteringsfeil, modifikasjoner eller grovt misbruk fra brukerens side, er ikke dekket av reklamasjonsretten. Herunder hører også endring av tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Vær oppmerksom på at det er 1 års garanti ved næringskjøp om ikke annet er opplyst i garantien på produktet.

Angrerett og retur:

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir selger beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte angrerettskjema, eller skriftlig per brev, e-post eller chat med referanse til ordrenummer.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tolv måneder etter at varen er mottatt.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til selger innen 14 dager etter mottatt varen. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Merk at ved større varer* i retur skal selger kontaktes i forhold til returforsendelse, evt frakt betalt av Selger vil da bli trukket fra det du har betalt

Selger er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto* for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at selger/returlager mottar produktet fra deg. Merk at varer som har vært brukt eller prøvd på kan føre til verdireduksjon på varen og dermed et fradrag i tilbakebetalingen tilsvarende verdireduksjonen på varen. *gjelder ikke ved større varer.

Produktet sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema (som ligger vedlagt på ordrebekreftelsen du fikk på e-post). Skjemaet kan lastes ned her.

Kunden har 60 dager returrett uten varsel. Produktet må returneres i samme stand som den ble mottatt i. Det gjeldende beløp tilbakebetales ved mottakelse av varen hos Globaltools.no innenfor 14 dager. Hvis kunden ønsker å returnere en bestilt vare, bærer kunden alle frakt- og leveringskostnader på returordre. Husk å vedlegge en kopi av fakturaen. Hvis dette ikke er mulig, så legg ved navn, adresse, telefonnummer og kontonummer hvor pengene kan tilbakebetales til.

 

Returneringsadresse:

Globaltools.no

Postboks 19,

4855 Froland

Norge

 

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er Selger, dvs Globaltools. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

 

Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til:

Forbrukerrådet

Fred Olsens gate 1

0152 Oslo

Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.

Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr