Frakt og levering

Leveringsmetode

Globaltools benytter både pakkedistributør og speditør. Ved mindre varer opp til ca. 35 kg. vil pakkedistributør som utgangspunkt benyttes, eventuelle større varer som for eksempel paller leveres med speditør. Globaltools.no avgjør alene hvilken fraktmetode som skal anvendes til den gjeldende forsendelse. Noen av våre forsendelser sendes via våre leverandører. Det vil typisk være med en speditør. På grunn av dette, er det ikke alle forsendelser, vi er i stand til å spore direkte hos oss.

 

Til utleveringssted

Pakken din sendes til det utleveringsstedet som ligger nærmest den adressen du oppga under bestillingen. Du får en melding (via SMS eller e-post) når pakken har ankommet utleveringsstedet. Hvis pakken din veier mer enn 35 kg, kan den ikke sendes til et utleveringssted, men må leveres hjem til deg.

Forsendelse til Svalbard og Jan Mayen.

Globaltools.no sender til Svalbard og Jan Mayen, ta direkte kontakt med kundeservice for avtale om fraktpriser og leveringsmuligheter.

Fraktkostnad

Fraktkostnad ved levering til utleveringssted. Merk gjelder kun leveringer til private adresser. 0-10 kg = 99 kr

10-35 kg =  399 kr

Alle pakker til bedrifter blir levert til adressen.

Fraktkostnad ved levering på adressen

35-200 kg = 699 kr

200 -399 = 999 kr

400-750=1299

750 kg - ta kontakt

 

Siden du skal bli kontaktet for å avtale leveringstid, er det viktig at du har oppgitt korrekt kontaktinformasjon ved kjøp av varen.  Er mottakeren en bedrift, gjøres leveringen til gateplan eller lasterampe.

Leveringstid

Leveringstiden varierer, men normalt vil det ta 7-12 hverdager på alle varer som er på lager. Globaltools tar kontakt med deg om det skal være ekstra lang leveringstid på din vare. Merk at bestillinger med mange varer eller som skal leveres til avsidesliggende steder, kan ta lengre tid. Du kan spore pakken din via sporingsnummeret du får i en e-post når pakken er sendt fra oss. Merk at det ikke er alle pakker som kan spores.

Når du tar imot varene

Forsendelser må signeres når de hentes ut på utleveringsstedet. Den som bestillingen er adressert til, må derfor også hente den ut. Husk å ta med deg legitimasjon.

Ditt ansvar når du tar imot varene

Vær oppmerksom på at det er du som har ansvaret for varene når du har signert leveringskvitteringen. Hvis emballasjen ser ut til å være skadet, skal du ikke ta imot pakken. Du har ansvaret for å kontrollere varene og oppdage eventuelle feil, og du skal gi oss beskjed om eventuelle reklamasjoner. Dette ansvaret påvirker ikke dine juridiske rettigheter eller din rett til erstatning.

Vi står for transportrisikoen til deg. Hvis pakken er skadet ved avhenting, anbefaler vi at du straks reklamerer det hos din representant eller til oss. Hvis du oppdager skaden først når du har kommet hjem, så ber vi deg om å ta kontakt med oss. Skader som oppdages etter levering ved oppakking av varen (skjult skade), må rapporteres senest 7 kalenderdager etter mottak av varen.

Har du spørsmål om leveranser, kan du gjerne ta kontakt med kundeservice.